Evolution Team

" *-->EvolutioN<--* To czas na to, żeby przejąć władzę "

Ogłoszenie

Gadu- Gadu Admina, Rekrutanta do Klanu Evo : 969632 Zapraszam Piszcie

#1 2009-02-10 12:16:42

Swear

Administrator

Zarejestrowany: 2009-02-06
Posty: 26
Punktów :   

Troche Inne Komendy od M-Z

m_filter "0" - Wł/wył filtrowanie ruchów myszy, wygładza to jej ruchy. [0-1]
m_forward "1" - Gdy jest włączona a MouseLook jest wyłączony (-mlook) przesuwając myszką do przodu i do tyłu poruszamy się.
m_pitch "0.022" - Ustawia ratio (mnożnik) dla komendy sensitivity. Odpowiada za oś pionową. To jest coś jak zoom_sensitivity_ratio. Dzięki m_pitch można zmniejszyć sens'a w grze jeszcze bardziej (nawet poniżej wartości "1"). sens * m_pitch = sens rzeczywisty. Jeżeli przed wartość dla m_pitch wpiszemy '-' da nam to odwróconą oś pionową tzw InvertMouse. Poza tym m_pitch dziala tez jako loop'er, tzn powtarza jakąś czynność mniej więcej dwa razy na sekundę.
m_side "0.8" - Ustawia szybkość z jaką można strafować za pomocą myszki. Musisz mieć: lookstrafe "1" i MouseLook (+mlook).
m_yaw "0.022" - Ustawia ratio (mnożnik) dla komendy sensitivity. Odpowiada za oś poziomą. To jest coś jak zoom_sensitivity_ratio. Jeżeli przed wartość dla m_yaw wpiszemy '-' da nam to odwróconą oś poziomą.

map - Zmienia mapę, podczas zmiany rozłącza wszystkich graczy z serwera, lepiej korzystać z komendy: "changelevel".
mapchangecfgfile "server.cfg" - Wykonaj ten confg podczas zmiany mapy (np aby przywrócić stare ustawienia).
mapcyclefile "mapcycle.txt" - Plik mapcycle'u serwera zawierający (kolejność rozgrywania map).
max_shells "120" - Ustawia ilość łusek.
max_smokepuffs "120" - Ustawia ilość dymków po kulach na ścianie.
max_queries_sec "0.5" - Ustawia jak często klient może sprawdzać status serwera (all seeing eye, skrypty www)
max_queries_sec_global "10" - Ustawia jak często można w sumie sprawdzić status serwera.
max_queries_window "30" - Ustawia rozmiar okna czasowego na sprawdzanie zapytań, jak masz problemy z timeoutem w hlsw ustaw na 10.
maxplayers - Maksymalna ilość graczy, pamiętaj, że systemy rezerwacji slotów na serwerze zabierają przeważnie 2 sloty.
mcache - Wyświetla modele/spritesy aktualnie znajdujące się w pamięci cache, jako pierwsza zawsze jest wypisana mapa.
menuselect "X" - Wybiera pozycje z menu.
messagemode "message" - Wysyła wiadomość do wszystkich na serwie.
messagemode2 "message" - Wysyła wiadomość do graczy z drużyny.
/// MP_ \\\

mp_autokick "1" - wł/wył banowanie za TK i kickowanie za AFK.[0-1]
mp_autoteambalance "1" - wł/wył autobalans, tzn wyrównuje na bieżąco ilość graczy w drużynach.[0-1]
mp_buytime "1.5" - Określa czas, w którym można kupować bronie.[0.25<]
mp_c4timer "45" - Ustawia czas upływający od podłożenia bomby do jej wybuchu.[15-90]
mp_chattime "10" - Ustawia czas, w którym gracze mogą pisać na czacie przed zmianą mapy.[1<]
mp_consistency "1" - Sprawdza podczas podłączenia do serwera, czy klient nie modyfikował swoich dźwięków lub modeli (chyba nie sprawdza spritów). Sprawdza tylko wagę tych plików.[0-1]
mp_decals "300" - Ustawia max. ilość spritów, decalsów, logo, krwi na ziemi widocznych na ekranie.
mp_fadetoblack "0" - wł/wył czarny ekran po śmierci gracza, lecz gracz dalej widzi hud i może czatować z innymi.[0-1]
mp_flashlight "0" - wł/wył możliwośc używania latarki.[0-1]
mp_footsteps "1" - wł/wył słyszenie kroków (zarówno swoich jak i przeciwnika).[0-1]
mp_forcecamera "0" - Ustawia możliwość oglądania kogoś w trybie spectator. 0-można oglądać wszystkich, 1-możesz oglądać tylko swoją drużyne (nie ma opcji free look), 2-możesz oglądać tylko z perspektywy pierwszej osoby, 3-możesz oglądać tylko swoją drużyne (działa free look). Ta komenda działa tak samo jak mp_forcechasecam, lecz gdy to tych dwóch komend ustawisz wartości różne od 0 to zostanie ustawiona wartość z mp_forcechasecam.
[0-3]
mp_forcechasecam "0" - Ustawia możliwość oglądania kogoś w trybie spectator (patrz mp_forcecamera). [0-3]
mp_fragsleft - Wyświetla w konsoli liczbę fragów pozostałą do osiągnięcia mp_fraglimit (limitu zdobytych fragów, po których zmieni się mapa), lecz komenda mp_fraglimit nie istnieje w cs 1.6 (wtf?), więc nie wiem dlaczego mp_fragsleft jest aktywną komendą.
mp_freezetime "6" - Ustala czas, podczas którego nie można się poruszać na początku każdej rundy.[0<]
mp_friendlyfire "0" - wł/wył friendlyfire, czyli możliwość zadawania obrażeń graczom ze swojej drużyny.[0-1]
mp_hostagepenalty "13" - Ustawia ilość zakładników, których możesz zabić zanim serwer cię kicknie, ustawiona na 0 wyłącza tą komendę.[0<]
mp_kickpercent "0.66" - Procent graczy z jednego teamu potrzebny do kicknięcia jakiegoś gracza z serwera podczas vote'owania go.
mp_limitteams "2" - Maxymalna liczba graczy, których może być więcej w jednym teamie niż w drugim. Ustawiona na 0 wyłącza tą komendę.[0<]
mp_logdetail "0" - Zapisuje na bieżąco do katalogu cstrike/logs logi z gry: 1-Rejestruje atakowanie wrogów, 2-Rejestruje atakowanie swojej drużyny, 3-Rejestruje atakowanie kogokolwiek(opróćz hostów).[0-3]
mp_logecho "1" - wł/wył logowanie komendy echo z konsoli serwera.[0-1]
mp_logfile "1" - wł/wył logowanie konsoli serwera do liku.[0-1]
mp_logmessages "1" - wł/wył logowanie czatu (say'a) do pliku.[0-1]
mp_mapvoteratio "0.66" - Ustawia procent graczy, którzy muszą zagłosować na tą samą mapę przed jej zmianą.[0.0-1.0]
mp_maxrounds "0" - Ustawia maxymalną ilość rund granych na danej mapie. 0-wyłącza tą komendę.[0<]
mp_playerid "0" - Określa informacje wyświetlanie przy nacelowaniu na kogoś. 0-wyświetla wszystkie nicki, 1-Wyświetla nicki swojej drużyny i hostów, 2-Nie wyświetla nic, nawet hostów.[0-2]
mp_roundtime "5" - Ustawia minimalny czas rundy .[1-9]
mp_startmoney "800" - Ustawia stan naszego portfela na początku mapy i po restarcie.[0-16000]
mp_timeleft "0" - Ustawia czas, który pozostał do końca mapy, jeżeli jest ustawione mp_timelimit. Ustawione na "0" wyłącza tą komendę.[0<]
mp_timelimit "0" - Ustawia czas, po którym zostanie zmieniona mapa. Ustawione na "0" wyłącza tą komendę.[0<]
mp_tkpunish "0" - wł/wył zabijanie graczy za popełnione TK(zabicie gracza ze swojej drużyny).[0-1]
mp_windifference "1" - Ustawia limit wygranych rund, których jedna drużyna może mieć więcej od drugiej,np
(mp_windifference "8" T=15:CT=7 = Zmiana mapy). Ustawione na "0" wyłącza tą komendę.[0<]
mp_winlimit "0" - Ustawia limit wygranych rund, po których nastąpi zmiana mapy.[0<]

model "barney" - Ustawia model gracza w HL. Dostępne modele to: barney, gina, gman, gordon, helmet, hgrunt, recon, robo, scientist, zombie.
motd - Wyświetla "message of the day" - wiadomość dnia.
motdfile motd.txt - Ustawia plik, do wyświetlania "message of the day".
motd_write - Zapisuje plik motd.
MP3Volume "0.2" - Ustawia głośnośc empetrójek.
name "imię" - Ustawia nazwę gracza.
net_address - Służy do określania adresu, gdy masz ListenSerwer (jeśli masz wiele adresów IP na przykład).

net_chokeloop "0" - Stosuje przepustowość/pasmo choke'u do ponownego przesłania pakietów.
net_graph - Włącza graf wyświetlający stan fps, pingu, stanu pakietów etc 0/1/2/3. Więcej o net_graphie TU. [0-3]
net_graphpos "0" - Odpowiednio ustawia na lewo, prawo, w centrum graf. [0-2]
net_graphwidth "192" - Ustawia szerokość w pikselach (wartości ujemne raczej nic ciekawego nie dadzą).
net_log "0" - wł/wył logowanie "wydarzeń" sieciowych do pliku. [0-1]
net_scale "5" - definuje skalę pakietów, domyślnie 1px to 5 bajtów danych. Zmiana na wartość 1 zwiększy rozmiar (bardziej rozciągnięty do góry), wartości większe od 5 spłaszczą wykres tylko dla net_graph 2.
net_showdrop "0" - Wyświetla komunikat w konsoli kiedy "zgubimy" pakiet. Działa zarówno dla klienta jak i serwera. [0-1]
net_showpackets "0" - Wyświetla ruch przychodzących/wychodzących pakietów. Działa zarówno dla klienta jak i serwera. [0-1]

noclip - Przechodzisz przez ściany, Wymaga sv_cheats "1". [0-1]
nosound "0" - wł/wył większość dźwięków, oprócz takich jak odgłos chodzenia, strzału. [0-1]
notarget - Wrogowie nie atakują Cię, Wymaga sv_cheats "1". [0-1]
password - Ustawia hasło od serwera, gdy wchodzimy na chroniony hasłem serwer (poprzez wyszukiwarkę serwerów, a nie przez connect IP).
pausable "0" - wł/wył możliwość zatrzymania gry na serwerze.
pause - Zatrzymuje grę, Wymaga pausable "1".
ping - Wyświetla ping wszystkich graczy.
pingservers - Odświerza ping serwerów znajdujących się na liście serwerów.
play nazwa_liku - Odtwarza plik .wav
playdemo nazwa_dema - Odgrywa demo.
playvol "9" - Ustawia głośność dźwięków odtwarzanego dema. [0-10]
pointfile nazwa_pliku - Otwiera plik maps\nazwa_pliku.pts.
port "27015" - Ustawia port serwera.
quit - Wychodzi z gry.
/// R_ \\\

r_aliastransadj "100" - Ustala max. odległość obiektów renderowanych, (nie działa w cs). [SOFT]
r_aliastransbase "200" - Ustala max. odległość obiektów renderowanych, (nie działa w cs). [SOFT]
r_ambient_b "0" - Sztucznie zmienia aktualne światło w kierunku błękitu. [SOFT,SPM 0-255]
r_ambient_g "0" - Sztucznie zmienia aktualne światło w kierunku zieleni. [SOFT,SPM 0-255]
r_ambient_r "0" - Sztucznie zmienia aktualne światło w kierunku czerwieni. [SOFT,SPM 0-255]
r_decals "4096" - Ustawia max. ilość spritów, decalsów, logo, krwi na ziemi widocznych na ekranie. To nie to samo co mp_decals. Resetowana do wartości mp_decals podczas podłączania do serwera.[OpenGL,D3D 0<]
r_detailtextures "0" - wł/wył bardziej detaliczne textury.[OpenGL 0-1]
r_drawentities "1" - Kontroluje wyświetlanie przedmiotów, modeli, spritów - Działa tylko na Software mode. 0-Nie wyświetla nic oprócz tekstur i HUD'a, 1-Wyświetla wszystko normalnie, 2-Wyświetla wszystko normalnie, oprócz spritów, modeli broni i postaci(składają się one z wielu białych boxów/wielokątów, nie widąć niektórych modeli: wyrzucony granat, leżąca broń na ziemi), 3-wyświetla wszystko normalnie oprócz spritów, modeli broni i postaci(bardziej proste boxy, jest ich mniej mniej niż przy wartości "2", nie są już tylko białe), 4-wyświetla wszystko normalnie oprócz spritów, modeli broni i postaci(są one bardziej skompllikowane i boxów jest więcej niż przy wartości "3", są bardziej kolorowe), 5-Dla każdej broni jest jeden, indywidualny box/wielokąt.[0-5]
r_drawflat "0" - Ustawione na 1 pokazuje jak silnik gry dzieli rysowane powierzchnie.[SOFT,SPM 0-1]
r_draworder "0" - wł/wył możliwość "widzenia przez ściany", pokazuje co jest obliczane poprzez ściany(nie wiem po co to).[SOFT,SPM 0-1]
r_drawviewmodel "1" wł/wył widok broni na ułamek sekundy, aby wyłączyć widok broni na dłużej wpisz: alias m_pitch "r_drawviewmodel 0".[0-1]
r_dspeeds "0" - wł/wył wyświetlanie w konsoli statystyk szybkości renderowania obiektów. Pierwsza liczba to czas w ms jaki silnik gry potrzebuje na wyrysowanie ramki obrazu, (potrzebuje developer "1").[SOFT 0-1]
r_dynamic "1" - wł/wył dynamiczne oświetlenie, świecące obiekty rzucają światło na inne obiekty/ściany tworząc projekce, np. rakiety w HL.[OpenGL,D3D 0-1]
r_fullbright "0" - Ustawione na 1 renderuje wszystkie tekstury bez żadnej dynamiki cienie/światło, dostajemy wtedy tak białe tekstury, że nawet światło latarki jest niewidoczne. 2-renderowanie metodą lightmap, a wszystkie modele są cieniowane metodą Gourauda. 3-renderowanie metodą lightmap. 4-To samo co przy wartości "3". lecz pokazuje także "mip level" każdej powierzchni względem gracza. [SOFT,SPM 0-4]
r_glowshellfreq "2.2" - Ustawia częstotliwość żażenia się/świecenia modeli graczy sterownaych przez pluginy serwera, np. świecenie gracza podczas odradzania się w deathamtchu, świecenie gracza na różowo za TA/TK.
r_graphheight "10" - Ustawia wysokość graphu ustawianego komendą r_timegraph. [SOFT]
r_lightmap "D3D=0"/SOFT="-1" - W D3D ustawiona na "1" lub "-1" daje efekt białych ścian, a w Software ustawiona na "1" usuwa światła, jasne jest jedynie niebo. [SOFT/D3D "-1"-"1"]
r_lightstyle "-1" - Ustawiona na "1" usuwa wszystie światła na mapie, widać tylko innych graczy i niebo. [SOFT "-1"-"1"]
r_luminance "0" - Ustawiona na "1" sprawia, że cała mapa luminuje na zielono/niebiesko. [0-1]
r_maxedges "7200" - Ustawia maxymalną liczbę krawędzi płaszczyzn/powierzchni przeznaczonych do renderowania. [SOFT 7200<]
r_maxsurfs "2000" - Ustawia maxymalną liczbę płaszczyzn/powierzchni przeznaczonych do renderowania. [SOFT 2000<]
r_mirroralpha "1" - wł/wył refleksyjne (odbijające, odblaskowe) tekstury. Nie działa gdyż sprawiało jakieś problemy z renderowaniem. [0-1]
r_mmx "0" - wł/wył wsparcie dla technologii MMX procesorów. [0-1]
r_norefresh "0" - wł/wył odświeżanie świata i HUD'a. [OpenGL/D3D 0-1]
r_novis "0" - Ustawione na 0 renderuje tylko te obiekty, które mogą być widoczne z określonych punktów mapy. Ustawione na 1 renderuje wszystko bez znaczenia gdzie dane miejsce leży na mapie. Ustawione na 0 przuspiesza znacznie proces renderowania. [OpenGL/D3D 0-1]
r_numedges "0" - wł/wył wyświetlanie w konsoli na bieżąco liczby krawędzi widocznych na ekranie. Pierwsza liczba oznacza aktualnie renderowane krawędzie, Druga liczba to max. liczba krawędzi, które silnik może narysować na ekranie (jest ograniczona przez r_maxedgesvariable), Ostatnia liczba oznacza liczbę wszystkich widocznych krawędzi z danej części mapy zgodnie z danymi VIS dla danej mapy. Pierwsza liczba musi być równa, lub mniejsza od trzeciej liczby, gdyż silnik gry "ucina" krawędzie, które są "przykryte", bądź się pokrywają i nie mogą być normalnie widoczne. [SOFT 0-1]
r_numsurfs "0" - wł/wył wyświetlanie w konsoli na bieżąco liczby płaszczyzn widocznych na ekranie. Pierwsza liczba to powierzchnie, które są aktualnie renderowane, Druga liczba to max. liczba płaszczyzn, które silnik może narysować na ekranie (jest ograniczona przez r_maxsurfs), Ostatnia liczba oznacza liczbę wszystkich widocznych płaszczyzn z danej części mapy zgodnie z danymi VIS dla danej mapy. [SOFT 0-1]
r_polymodelstats "0" - wł/wył wyświetlanie w konsoli na bieżąco liczby modeli widocznych na poszczegółnych ramkach obrazu (pierwszym modelem jest zawsze broń gracza). Jeżeli liczba przekroczy 64, niektóre modele mogą nie zostać renderowane i nie zostaną wyświetlone. [SOFT,SPM 0-1]
r_reportedgeout "1" - wł/wył wyświetlanie w konsoli na bieżąco liczby krawędzi niewyświetlanych aktualnie na ekranie (musisz mieć developer 1).
[SOFT 0-1]
r_reportsurfout "1" - wł/wył wyświetlanie w konsoli na bieżąco liczby płaszczyzn niewyświetlanych aktualnie na ekranie (musisz mieć developer 1). [SOFT 0-1]
r_speeds "0" - Jest używana jako miara wydajności mapy przez mapperów. Wyświetla w konsoli na bieżąco liczbę fps'ów, opóźnienie w wyświetlaniu, wartość wpoly i wartość epoly.
r_timegraph "0" - wł/wył wyświetlanie pod "czasem/zegarem" graphu od fps'ów. [SOFT 0-1]
r_traceglow "0" - Ustawiona na "1" uniemożliwia widzenie świetlnych projekcji robionych bytem env_glow, i niektórych eksplozji spritów poprzez modele ludzi (np. zakładników w cs, naukowców i potworów w HL), kiedy ich źródło jest za wspomnianymi modelami. [0-1]
r_wadtextures "0" - Decyduje, czy gra ma korzystać z załączonych plików .wad, czy nie. [0-1]
r_wateralpha "1" - Ustawione na 1 włącza alpha-blendowanie, czyli stopień przejrzystości wody. Ustawione na "0" pozwala widzieć co jest pod powierzchnią wody (musisz mieć r_novis "1"). [OpenGL/D3D 0-1]
r_waterwarp "1" - Ustawione na "0" wyłącza efekt falowania, gdy jesteśmy pod wodą, zwiększa też przejrzystość wody. [SOFT 0-1]

radio1 - Otwiera menu radia pierwszego
radio2 - Otwiera menu radia drugiego
radio3 - Otwiera menu radia trzeciego
rate - Ustawia maksymalny limit bajtów odebranych przez ciebie jaie przychodza do serwera. [1000-25000]
rcon - Polecenie, które musimy wpisać przed komendą, by użyć konsoli rcon, np rcon sv_restartround "1". Więcej o rcon'ie TU
rcon_address - Ustawia ip serwera do którego chcesz sie podłączyć rcon'em, jeśli puste - jest to numer ip do którego jesteś podłączony aktualnie w czasie gry, inaczej trzeba podać.
rcon_password
rcon_port - Ustawia port serwera do którego chcesz sie podłączyć rcon'em, jeśli puste - jest to port do którego jesteś podłączony aktualnie w czasie gry, inaczej trzeba podać.
rebuy - Kupuje poprzedni ekwipunek i broń.
reconnect - Jeszcze raz podłącza się do serwera.
record nazwa_dema - Nagrywa demo.
reload - Przeładowuje aktualną mapę.
removedemo - Usuwa demo.
removeid - Usuwa ID z pliku banned.cfg.
removeip - Usuwa IP z pliku listip.cfg.
restart - Resetuje mapę.
retry - Ponowne połączenie do serwera
room_type - Mapperzy używają tego by robić echo na mapach. Zmienia się automatycznie, gdy gracz wejdzie w strefę, gdzie jest użyty byt env_sound. [0-28]
/// S_ \\\

s_2dvolume "1" - Ustawia maxymalną głośność, z którą mogą być odgrywane dźwięki 2D. ["0"-"1.0"]
s_a3d "" - wł/wył wsparcie dla technologii A3D. [0-1]
s_automax_distance "30" - Ustawia maxymalny dystans, który dźwięk może przebyć. [s_automin_distance <]
s_automin_distance "2" - Ustawia minimalny dystans, który dźwięk może przebyć. [0-s_automax_distance]
s_bloat "2.0" współczynnik dla wielokątów tylko w A3D 2.0. Efektywnie skaluje wielokąty poprzez określoną liczbę. Można tym zapełnić lukę zostawioną przez nierenderowane, małe wielokąty.
s_buffersize "65536" - Ustawia bufer w bajtach dla dźwięków.
s_disable_a3d - Wyłącza wsparcie dla technologii A3D. [0-1]
s_distance "60" - Ustawia ratio/mnożnik dla jednostek w grze i metrów. Ma wpływ na szybkość, pozycje i dystans dźwięku. Wyższe wartości sprawiają, że słyszymy wszystko bliżej.
s_doppler "0.0" - Ustawia w grze efekt Dopplera.[0-10]
s_enable_a3d - Włącza wsparcie dla technologi A3D. [0-1]
s_eax - Włącza wsparcie dla technologii EAX. [0-1]
s_geometry "0" - wł/wył renderowanie geometryczne tylko w A3
s_max_distance "1000" - Określa dystans w metrach, na którym głośność jest minimalna. Np. jeśli jest ustawione na 3m, wówczas głośność będzie najwyższa na odległości 3 m i poniżej, i połowa głośności na odległości 6 m. [s_min_distance<]
s_min_distance "5" - Określa dystans, na którym głośność jest wyciszona (mute). Gdy dźwięk jest wyciszony zwalnia także obciążenie CPU, chyba że używasz miksowania hardwarowego.
s_numpolys "200" - Określa maxymalną liczbę wielokątów przeznaczonych do renderowania. A3D 2.0 only. Ustawienie tej komendy to to samo co utawienie 's_geometry 0'. [0<]
s_occfactor "0.250" - Ustawia absorpcję poziomu natężenia dźwięku z za ścian. [0-1.0]
s_occlude "0" - wł/wył efekt okluzji, czyli odwzorowanie dźwięku przechodzącego przez przeszkodę stałą. Tylko w A3D 2.0.[0-1]
s_polysize - Określa najmniejszą powierzchnię wielokątu, która ma być renderowana dla efektu okluzji. Im wyższa wartość tym lepsza jakość renderowania, ale większe zużycie CPU. [0 <]
s_refdelay "4" Określa opóźnienie pomiędzy źródłem dźwięku, a jego najbliższym odbiciem tylko w A3D 2.0 - Im wyższa wartość tym większa różnica pomiędzy dźwiękiem źródłowym, a odbiciem. [0-100]
s_refgain "0.4" Ustawia przyrost/powiększenie poszczególnego odbicia. W miarę wzrastania dystansu wysoka częstotliwość jest filtrowana[/b] i głośność dźwięku maleje. Tylko w A3D 2.0 .[0-10]
s_reflect "1" - Włącza odbicia dźwięku (echo), tylko w A3D 2.0. [0-1]
s_reverb "1" - włącza odbicia, sztuczne imitacje pogłosu pomieszczeń. [0-1]
s_rolloff "1.0" - Określa poziom głośności podlegający wpływowi dystansu między dźwiękiem, a słuchaczem. Może być w zakresie 0.0 (brak rolloff) do 10.0. Wartość 1.0 oznacza, że efekt jest realistyczny.
s_show "0" - wł/wył wyświetlanie po prawej stronie ekranu aktualnie odgrywanych dźwięków. [0-1]
s_usepvs "1" - Włącza lub wyłącza, tablice operacyjne PVS (oblicza listę obiektów widocznych w zależności od pozycji gracza).
s_verbwet "0.25" Kontroluje mokry/suchy mix odbić dźwięku. Im wyższa wartość tym bardziej "mokre" odbicia. Tylko w A3D. [0-1.0]

say "wiadomość" - Wysyła wiadomość do każdego na serwie.
say_team "wiadomość" - Wysyła wiadomość do każdego z drużyny.
scr_centertime "2" - Ustawia czas w sekundach, przez który będą wyświetlane żółte informacje na środku ekranu, typu: "Terrorists Win!", "You injured a Hostage"
screenshot - Robi screena gry, to samo co snapshot.
sensitivity - Ustawia czułość myszki.
servercfgfile server.cfg - Ustawia config, który będzie automatycznie załadowany, gdy założymy serwer dedykowany.
serverinfo - Wyświetla informacje o serwerze.
setdemoinfo - Dodaje informacje do dema.
setinfo "dm" "1" Wł/wył wyświetlanie info o mapie.
setinfo "lefthand" "0" - Wł/wył wyświetlanie broni w lewej ręce.
setinfo "ah" "1" - Wł/wył atutomatyczne podpowiedzi (Autohelp): place bomb on c4 spot, you have the bomb find the target zone or drop c4 to another terrorist etc.
setinfo "vgui_menus" "1" - Zmienia menu kupowania i drużyn."1"- menu obrazkowe, "0"- menu tekstowe.
setinfo "_vgui_menus" "1" - Podobnie jak wcześniejsze.
setinfo "_ah" "1" Podobnie jak autohelp, ale w poprzednich wersjach cs.
setinfo "_pw" "hasło" - Ustawia hasło od jednego serwera.
setinfo "friends" "0" - Pokazuje przyjaciół w grze chodzi chyba o fragi tp.
setinfo "ghosts" "0" - Wł/wył uaktualnianie inforMacji o obserwatorach.
setmaster - Ustawia IP dla Master serwer.
showpause - Ustawiona na "1" pokazuje na HUD'zie ikonę przedstawiającą stan gry tzn, czy gra jest spauzowana, czy nie. [0-1]
shutdownserver - Wyłącza serwer.
sizedown - Zmniejsza rozmiar ekranu, zwiększa fps.
sizeup - Zwiększa rozmiar ekranu, zmniejsza fps
slist - Wyszukuje i wyświetla w konsoli listę serwerów w sieci lokalnej.
slot "X" - Wybiera slot, (zamiast "X" wstaw cyfrę 1-10).
snapshot - Robi zdjęcie z gry.
snd_noextraupdate "0" - Gdy jest włączona niepozwala na aktualizację plików dźwiękowych podczas renderowania potencjalnie "wolniejszej" akcji (zabierającej więcej fps).
snd_show "0" - Wyświetla w konsoli informacje o dźwiękach, które są aktualnie odgrywane, a które nie. [0-1]
speak - Mówi wpisane słowo (tylko słowa z pliku pak0.pak w sound/vox).
soundinfo - Wyświetla informacje o: kanałach stereo, samplach, szybkości DMA i kanałach dźwięku.
soundlist - Wyświetla listę wszystkich załadowanych plików.

/// SPEC_ \\\
spec_autodirector "1" - Blokuje kamerę w trybie spectator, na kamerze "chase cam", nie można wtedy ruszać myszką.
spec_autodirector_internal "1" - Blokuje myszkę w trybie spectator, na kamerze "chase cam".
spec_decal - komentator HLTV sprejuje proxy custom decal - logo
spec_drawcone "1" - Pokazuje te pomarańczowe stożki/trójkąty w trybie spectator, na kamerze "overview" wskazujące, w którą stronę patrzy się obserwowany gracz.
spec_drawcone_internal "1" - Pokazuje te pomarańczowe stożki/trójkąty w trybie spectator, na kamerze "overview" wskazujące, w którą stronę patrzy się obserwowany gracz.
spec_drawnames "1" - Pokazuje nicki graczy w trybie spectator, na kamerze "overview"
spec_drawnames_internal "1" - Pokazuje nicki graczy w trybie spectator, na kamerze "overview"
spec_drawstatus "1" - Pokazuje status gry (nazwę mapy, czas) w prawym górnym rogu ekranu.
spec_drawstatus_internal "1" - Pokazuje status gry (nazwę mapy, czas) w prawym górnym rogu ekranu. Komenda nie działa odkąd jest Steam.
spec_help - pokazuje ekran pomocy
spec_menu - otwiera menu widza/obserwatora
spec_mode <1-6> [<0-4>] - ustawia główny widok, drugi parametr kontroluje PIP, nie wszystkie kombinacje działają
spec_mode_internal "1" - Ustawia pierwszą kamerę, którą będziesz miał ustawioną zaraz po wejściu do trybu spectator, lub jak cię zabiją. Zmienia się automatycznie, gdy naciskasz spację, ctrl lub komendą "spec_mode" w trybie spectator. Wartość musisz ustawić przed wejściem na serwer, żeby działała. 1-Zablokowana "Chase Cam", 2-Wolna "Chase Cam", 3-"Free Look", 4-"First Person", 5-"Free Map Overview", 6-"Chase Map Overview".
spec_pip "0" - Ustawia w trybie spectator ten mały, kwadratowy ekran (Picture-in-Picture). 0-Wyłączony, 1-"Chase Cam" gracza, 2-"First Person", 3-"Chase Map Overview" (Oddalony), 4-"Chase Map Overview" (przybliżony), 5-Zbugowany tryb, pokazuje na małym ekranie wszystkie spritesy z trybu overview, tzn: pomarańczowe stożki, nicki graczy, czerwone kółka znaczące pozycję gracza etc.
spec_scoreboard "0" - Wł/wył tabelę w trybie spectator.
spec_toggleinset - Zmienia tryb w Picture-in-Picture.
startdemos - Odtwarza dema z pętlą, tzn jedno po drugim.
startmovie nazwa_pliku - Odtwarza plik wideo.
status - Wyświetla w konsoli info o liczbnie graczy, ID, pingu, fragach, nicku etc.
stop - Kończy nagrywać demo.
stopdemo - Zatrzymuje odtwarzane demo.
stopsound - wycisza dźwięki na mapie.
suitvolume - Ustawia w grze głosność przedmiotów HEV, np podnoszenia apteczek.
/// SV_ \\\

sv_accelerate "5" - Ustawia szybkość przyspieszenia. W cs jest zablokowana na wartości "5". W HL nie jest zablokowana, a default to "10". [5]
sv_aim "0" - Włącza Auto-Aim, tzn, że celownik jest zablokowany na określonej wysokości, a ruszać nim można tylko na boki. Działa tylko w HL, na serwerze musi być sv_cheats "1". [0-1]
sv_airaccelerate "10" - Ustawia szybkość przyspieszenia w powietrzu. Na surf_mapach standard to "100". [0<]
sv_airmove "1" - wł/wył możliwość poruszania się w powietrzu. [0-1]
sv_allowdownload "1" - Pozwala klientowi pobierać pliki z serwera (modele, spraye, soundy). [0-1]
sv_allowupload "1" - Pozwala serwerowi pobierać pliki od klienta (modele, spraye, soundy). [0-1]
sv_alltalk "0" - wł/wył możliwość rozmawiania przez mikrofon martwych gracza\y z żywymi, jak i porozumiewanie się graczy z różnych teamów. [0-1]
sv_bounce "1" - Ustawia mnożnik "odbijania się", dla fizycznie symulowanych kolizji objektów.
sv_cheats "0" - wł/wył możliwość używania "niedozwolonych" komend/kodów podczas gry. [0-1]
sv_clienttrace "1" - Ustawia coś jakby Hitboxy, czyli nawet jak nie nacelowujesz na kogoś to możesz w niego trafić (musi być sv_cheats "1"). Teraz wartość komendy jest zablokowana i nie da się jej zmienić. [1]
sv_contact - Jest używana do ustawiania meila właściciela serwera, np. sv_contact Kanter4life@o2.pl.
sv_downloadurl - Dzięki tej komendzie klient może pobierać pliki przez HTTP (znacznie szybciej) niż standardowo z serwera. ustaw "" żeby powrócić do normalnego trybu pobierania.
sv_enableoldqueries "0" - wł/wył wsparcie dla starych zapytań serwera (dzięki tej komendzie możesz używać HL1 Engine Master Server Query Protocol). [0-1]
sv_failuretime "0.5" - Ustawia czas, po upłynięciu którego serwer bez otrzymnia żadnego pakietu od klienta przestanie też wysyłać do niego danych, do czasu aż klient znów wyśle pakiet danych. [0<]
sv_filetransfercompression "1" - wł/wył pakowanie i wysyłanie spakowanych plików do klienta. [0-1]
sv_filterban "1" - nie wpuści na serwer zbanowanych osób. Ustawienie na "0" powoduje, że wszyscy byliby zbanowani na IP, ale ich ip nie będzie w banliście. [0-1]
sv_friction "4" - Ustawia tarcie/poślizg podłoża. Jest zablokowane w cs na wartości "4". [4]
sv_gravity "800" - Ustawia grawitację na serwerze. Przy wartości "0" nie można skakać, a przy "12000" nie można skakać. Przy ujemnych wartościach jest efekt jak przy wartości "0", ale można o wiele szybciej skakać. [<12000]
sv_instancedbaseline "1" - wł/wył możliwość tworzenia przez serwer przypadkowych "stanów wyjściowych" (dla rzeczy takich jak granaty, etc), które nie mają dobrych "stanów wyjściowych" gdyż nie są one umiejscowione w .map pliku. [0-1]
sv_lan "0" - Włącza możliwość założenia serwera wyłącznie w sieci LAN. [0-1]
sv_lan_rate "20000" - Ustawia rate, które będzie ustawione u wszystkich na serwerze LAN (musi być sv_lan "1"). Jeżeli sv_lan_rate< 1001, to wtedy sv_lan_rate zostanie zignorowana, a u klienta zostanie ustawiona jego wartość "rate". [1001>20000]
sv_logbans "0" - wł/wył rejestrowanie banów. [0-1]
sv_logblocks "0" - wł/wył logowanie blokowanych prób zmiany zastrzeżonych wartości zmiennych. [0-1]
sv_log_onefile "0" - Decyduje, czy ma być jeden welki plik z logami, czy ma się tworzyć nowy co każdą mapę. [0-1]
sv_log_singleplayer "0" - wł/wył możliwość zapisywania logów w osobnych plikach z Single Player Mode. [0-1]
sv_logrelay "1" - wł/wył logowanie podlączeń hltv relay proxy. [0-1]
sv_maxrate "0" - Ustawia limit bajtów na sekundę, które serwer może wysłać do klienta. [1000>20000]
sv_maxspeed "320" - Ustawia maxymalną szybkość graczy. W cs nie ma różnicy powyżej "260", gdyż przy standardowych komendach z taką prędkością biega się ze Scoutem (najszybciej). [1<]
sv_maxunlag "0.5" - Ustawia maxymalny czas w sekundach, przeznaczony na kompensacja lagów. Musisz mieć sv_unlag "1".
sv_maxupdaterate "30" - Ustawia maxymalną wartość jaką klient może ustawić w cl_updaterate. [10<]
sv_maxvelocity "2000" - Ustawia maxymalną szybkość dla każdego poruszającego się obiektu.
sv_minrate "0" - Ustawia minimalną wartość Bajtów na sekundę jaką serwer może wysłać do każdego klienta z osobna. [1000>20000]
sv_minupdaterate "10" - Ustawia minimalną wartość jaką klient może ustawić w cl_updaterate. [10<]
sv_newunit "0" - Używana do czyszczenia plików z zapisanym stanem gry (save) z poprzednich leveli, utrzymując jaknajmniejszy rozmiar pliku. Używana w HL SPM. [SPM 0-1]
sv_password - Ustawia hasło na serwerze.
sv_proxies "1" - Ustawia liczbę HLTV Proxy, które mogą podłączyć się do serwera (jedno zajmuje jeden slot).
sv_rcon_banpenalty "1" - Czas w minutach, na który dostajemy Bana (na IP) za zbyt wiele prób błędnego zalogowania się do konsoli RCON.
sv_rcon_maxfailures "10" - Ustawia ilość razy, które można próbować się błędnie zalogować do konsoli RCON w czasie ustawionym w sv_rcon_minfailuretime przed dostaniem bana.
sv_rcon_minfailuretime "30" - Ustawia czas w którym sprawdzane są błędne próby logowania do konsoli RCON.
sv_region "-1" - Ustawia region świata, w którym znajduje się serwer (korzystają z tego Filtry w ustawieniach wyszukiwarki serwerów). 0-Eastcoast, 1-Westcoast, 2-Ameryka Płd, 3-Europa, 4-Azja, 5-Australia, 6-Middle east, 7-Afryka, 255-Świat.
sv_restart "0" - Ustala czas w sekundach, po jakim resetuje się mapa (resetuje: czas, fragi, deady, kasę etc). To to samo co sv_restartround.
sv_restartround "0" - Ustala czas w sekundach, po jakim resetuje się mapa (resetuje: czas, fragi, deady, kasę etc). To to samo co sv_restart.
sv_send_logos "1" - wł/wył możliwość wysyłania logo graczy (sprej na ścianie). [0-1]
sv_send_resources "1" - wł/wył możliwość pobrania listy wymaganych plików potrzebnych do gry na mapie. Na serwerze musi być też sv_allowdownload "1". [0-1]
sv_skycolor_b "0" - Zmienia kolor nieba w kierunku błękitu. [0-255]
sv_skycolor_g "0" - Zmienia kolor nieba w kierunku zieleni. [0-255]
sv_skycolor_r "0" - Zmienia kolor nieba w kierunku czerwieni. [0-255]
sv_skyname "desert" - Ustawia rodzaj nieba, ustawia niebo do momentu zmiany mapy, lecz klient musi ponownie się podłączyć, żeby zobaczyć zmiany.
sv_skyvec_x "0" - Ustawia orientacyjną oś X nieba.
sv_skyvec_y "0" - Ustawia orientacyjną oś Y nieba.
sv_skyvec_z "0" - Ustawia orientacyjną oś Z nieba.
sv_spectatormaxspeed "500" - Ustawia maxymalną szybkość poruszania się gracza w trybie spectator.
sv_stats "1" - Ustawia, czy mają być zbierane statystyki o użyciu procesora serwera. Wpisz "stats" w konsoli, by zobaczyć dane o CPU uzbierane przez sv_stats. [0-1]
sv_stepsize "18" - Ustawia maxymalną wysokość na jaką można wejść bez skakania. Im wyższa wartość tym na wyższe obiekty można wejść.
sv_stopspeed "75" - Ustawia współczynnik hamowania na ziemi. W HL default to 100, a w CS jes zablokowana na wartości "75".
sv_timeout "60" - Ustawia czas w sekundach, po którym serwer rozłącza klienta po zerwaniu połączenia.
sv_unlag "1" - Pozwala klientowi na używanie kompensacji laga - cl_lc.
sv_unlagsamples "1" - Ustawia liczbę pakietów, z których będzie wyliczona średnia pingu, przeznaczona do kompensacji, np "1"- Serwer wyliczy średnią pingu z ostatniej próbki, 2-Serwer wyliczy średnią pingu z ostatnich dwóch próbek.
sv_unlagpush "0" - wł/wył wymuszanie kompensacji laga u klienta przez serwer. [0-1]
sv_uploadmax "0.5" - Ustawia maxymalny limit MB, który jest przeznaczony na dane klienta: spraye etc.
sv_version - Wyświetla jakieś informacje o wersji serwera, np. 1.1.2.0/2.0.0.0,47,3647. 47-wersja protokołu, 3647-Build version.
sv_visiblemaxplayers - Ustala ilość slotów widocznych w przeglądarce serwerów, np jak serwer ma 16 slotów, a ustawimy wartość dla tej komendy "10" to w przeglądarce serwerów będzie widocznych tylko "10". Jest używana do rezerwowania slotów dla adminów, ale bez żadnego dodatkowego pluginu każdy może się połączyć na "ukryty" slot.
sv_voicecodec "voice_miles" - Ustawia kodek głosowy. Są dwa kodeki: voice_miles i voice_speex. voice_speex daje lepszą jakość dźwięku.
sv_voiceenable "1" - wł/wył możliwość rozmawiania przez mikrofon na serwerze. [0-1]
sv_voicequality "3" - Ustawia jakość głosu na serwerze. Na serwerze musi być sv_voiceenable "1" i sv_voicecodec voice_speex.Im lepsza jakość głosu tym większe pasmo będzie on zajmował. "1"-2400bps Najgorsza jakość, "2"-6000bps, "3"-8000bps, "4"-11200bps, "5"-15200bps Najlepsza jakość.[1-5]
sv_wateraccelerate "10" - Ustawia przyspieszenie w wodzie.
sv_wateramp "0" - Zwiększa fale na wodzie, ustawia gl_wateramp (to samo tylko po stronie klienta) u wszystkich graczy.
sv_waterfriction "1" - Ustawia tarcie w wodzie.
sv_zmax "4096" - Ustawia maxymalny rozmiar Z-buffer. Maxymalny widzialny dystans. Zmienia wartość gl_zmax u każdego klienta, który podłącza siędo serwera. Valve dodało tą komendę, bo przy gl_zmax "0" w D3D można było widzieć przez ściany.

sys_ticrate "100" - Ustawia maxymalną liczbę klatek na sekunde, które serwer może przeliczyć. Wartość 125 jest zalecana, najlepiej nie mieć więcej niż 200, niektóre mecze wymagają 1000, ale firmy hostingowe mogą forsować te wartości na niższe.
texgamma "2.0" - Ustawia gammę dla tekstur.
thirdperson - Włącza tryb widoku z trzeciej osoby. Wymaga sv_cheats "1".
timedemo - Powoduje, że wgrane demo chodzi najszybciej jak mu pozwala sprzęt, po czym wyświetla średni fps.
timerefresh - Model gracza obkręca się wokół własnej osi, a w konsoli wyświetlają się informacje na temat fps tego obrotu.
toggleconsole - Włącza konsole.
togglescores - Wł/wył staty w grze. Jest bardzo podobne do +showscores, tyle tylko, że jak raz wpiszesz togglescores, to będą one widoczne do momentu ponownego wpisania togglescores.
topcolor "30" - Ustawia kolor koszulek twojego modelu w HL, który inni widzą (nie działa w cs). [0-255]
unbind "X" - Usuwa funkcję z klawisza, odbindowuje. Zamiast "X" nazwa klawisza.
unbindall - Usuwa wszystkie bindy.
unpause - Odpauzowuje grę. Na serwerze musi być pausable "1".
users - Wyświetla listę graczy na serwerze.
v_centermove "0.150" - Ustawia dystans, który musisz przejść by twój ekran się wycentrował. Wymaga -mlook i lookspring "1" [0<]
v_centerspeed "500" - Ustawia jak szybko twój celownik jest wycentrowany na środek ekranu. Wymaga -mlook i lookspring "1". version - Wyświetla w konsoli informacje o silniku gry, wersji etc.
vgui_emulatemouse "0" - To opcja GoldSrc, która wymusza emulacje kursora myszy (może być to przydatne dla starszych kart graficznych, które wyświetlają migający kursor). [0-1]
vid_d3d "0" Działa jak przełącznik pomiędzy trybami: OpenGL i D3D. Niedziałające gdyż potrzebuje reconnecta by zadziałać, a automatycznie zmienia wartość podczas podłączania do serwera.
viewdemo nazwa_dema - Włącza Demo Player, do odtwarzania dema.
viewframe - Wyświetla specyficzną (jedną) ramkę obrazu dla modelu wyświetlanego komendą viewmodel.
viewmodel "nazwa_pliku" - Umożliwia decydowanie, który model, lub sprit ma być wyświetlany w miejscu, gdzie na mapie użyty został byt "viewthing", jeżeli nie został on użyty podczas tworzenia mapy wyświetlony zostanie komunikat: "No viewthing on map", przykład: viewmodel progs/enforcer.mdl.
viewnext - Wybiera następny model.
viewprev - Wybiera poprzedni model.
viewsize "120" - Określa rozmiar okna, w którym widać grę (Bez HUD'a ten jest w stałym miejscu). [SOFT, 30-120]
violence_ablood "1" - Wł/wył wyświetlanie większej ilości krwi. [0-1]
violence_agibs "1" - Wł/wył wyświetlanie kawałków ciał. [0-1]
violence_hblood "1" - Wł/wył wyświetlanie większej ilości krwi. [0-1]
violence_hgibs "1" - Wł/wył wyświetlanie kawałków ciał. [0-1]
voice_enable "1" - Wł/wył możliwość porozumiewania się przez mikrofon. [0-1]
voice_fadeouttime "0.1" - Liczba w sekundach, po której głos gracza zanika, gdy ten kończy mówić, wygładza to głos pod koniec rozmowy. Ustaw na "0", jeżeli chcesz odgrywać dźwięki przez HLSS/HLDJ, gdyż to stwarza dźwięk bardziej stłumiony i szybciej zanikający. [0<]
voice_inputfromfile - "0" Umożliwia puszczenie jednego utworu innym graczom (słaba jakość). Umieść swój plik .wav w katalogu SteamApps\twoj@mail\counter-strike\cstrike. Jego nazwa musi być zmieniona na - voice_input.wav
Parametry pliku: Sample Rate - 8000Hz, Channels - Mono, Resolution - 16bit. [0-1]
voice_loopback "0" - Umożliwia słyszenie własnego głosu podczas rozmawiania przez mikrofon. [0-1]
voice_recordtofile "0" - Zapisuje rozmowy przez mikrofon do plików voice_micdata.wav i voice_decompressed.wav w katalogu cstrike.
voice_scale "1" - Ustawia głośność głosów innych graczy podczas rozmów przez mikrofon (także twojego głosu jeżeli używasz voice_loopback "1"). [0-1]
volume - Ustawia głośność gry.
weapon_nazwa - Wyjmuje sprzęt: glock18/usp/deagle/p228/elite/fiveseven / mp5navy/p90/tmp/mac10/ump45 / ak47/sg552/m4a1/aug / m3/xm1014 / scout/awp/g3sg1/sg550 / m249 / c4/knife / flashbang/hegrenade/smokegrenade.
writecfg - Zapisuje configa np. writecfg nazwa_configa.cfg.
writeip - Zapisanie banów na ip.
writeid - Zapisanie banów.
wait - Zatrzymuje grę na 10 ms (milisekund). Używany w skryptach, by oddzielić od siebie dwie komendy, które od razu po sobie niedziałają (gdyż jest za szybko).
waveplaylen nazwa_pliku.wav - Gra oblicza i określa czas potrzebny do kompletnego odtworzenie pliku.
waterroom_type "14" - Ustawia room_type pod wodą. Ustaw na 0 by mieć czysty dźwięk pod wodą, bez echa. Zobacz też room_type. [0-28]
zoom_sensivity_ratio - Ustawia czułość myszki podczas zooma w snajperkach.

Źródło: board, hlds.pl, google - nie moja praca.

Pomyslalem ze warto przykleic bo widac coraz wiecej powstajacych tematow zwiazanych z komendami.

Jesli macie jeszcze jakies komendy to piszcie temat zostanie zaktualizowany.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.csctuchola.pun.pl www.naruto-time.pun.pl www.invinoveritas.pun.pl www.wogsoldat.pun.pl www.glupawka.pun.pl